Geplaatst op 18 Mei 2009 door Mamavan4 op het forum van Radar
Beste Mensen die te maken hebben gehad met incaso bureau Inspectrum en hier klachten over hebben dien deze dan in bij de NVIO
(nederlandse vereniging Incasso-ondernemingen )
Hier het mail adres en de link naar de Site
Secretariaat NVIinfo@nvio.nl) van de site is http://www.nvio.nl/
b.v.b dank
mamavan4
Bedankt voor je oproep, mamavan4
Ik sta vierkant achter je oproep.
DSB gedupeerden worden systematisch volledig klem gezet door het één-tweetje tussen DSB en Inspectrum.
Geen enkel incasso bureau hanteert de methode die deze instellingen hanteren.
Hier zoals het behoort te gaan:
Bij een betalingsachterstand wordt eerst door, in dit geval DSB, een aanmaning gestuurd om te betalen.
Hierna volgt een tweede aanmaning met daarin de waarschuwing dat de vordering kan worden overgedragen aan een incasso bureau.
Vervolgens zal een incasso bureau middels brief verzoeken om de achterstallige betaling(en) te betalen.
Het bedrag is inmiddels verhoogd met incasso kosten.
Het incasso bureau heeft geen enkel recht of dwangmiddel om een betaling af te dwingen.
Ook de dreiging met een deurwaarder is zinloos.
Ook een deurwaarder heeft geen enkel recht of enig dwangmiddel om een betaling af te dwingen.
Een incasso bureau zal ook nooit enig recht krijgen om een betaling af te dwingen.
Een deurwaarder mag pas optreden als de rechter hierover heeft geoordeeld en niet eerder.
Dus laat je niet misleiden door allerlei bedreigingen door DSB of incasso bureau Inspectrum en teken niets als hier om gevraagd wordt!
Wordt er nog steeds niet betaald dan zal het incasso bureau de opdracht teruggeven aan de opdrachtgever.
Deze kan dan vervolgens een rechtszaak beginnen en de rechter te verzoeken de vordering toe te wijzen.
Hier hoe het gaat bij incasso bureau Inspectrum volgens vele gedupeerden :
Bij PAL komen vele e-mails binnen van gedupeerden die door DSB en het incasso bureau Inspectrum onder druk worden gezet.
Ook op de diverse forums van Radar en PAL komen steeds meer berichten van gedupeerden die door Inspectrum onder druk zijn gezet om iets te tekenen. Dit is de akte van cessie.
Gevolg is dat Inspectrum beslag mag leggen op het loon van de gedupeerde om zo betalingsachterstanden te innen.
Er wordt volgens de gedupeerden geen mogelijkheid geboden om betalingsachterstanden te voldoen en in te lopen zoals gebruikelijk is in de incasso wereld.
Gevolg is dat niet alleen het maandelijks bedrag wordt ingehouden van het loon, maar b.v. ook de incasso kosten.
Opmerkelijk is dat de achterstand niet wordt ingelopen.
Gevolg is dat gedupeerden jarenlang vastzitten aan loonbeslag en beslag op vakantiegeld en geen uitzicht hebben op beëindiging hiervan.
Deze techniek wordt zover bekend alleen toegepast door incasso bureau Inspectrum en wijkt volledig af van het gebruikelijke protocol van incasso bureaus.
Hier moet een einde aan gemaakt worden.
Iedereen die te maken heeft of heeft gehad met dit soort praktijken van incasso bureau Inspectrum kan hierover een klacht in dienen bij de branche organisatie NVI (Nederlandse vereniging voor incasso-ondernemingen), www.nvio.nl
Geschillenregeling
De NVI kent een onafhankelijke geschillenregeling. Klachten en geschillen tussen leden en derden zoals opdrachtgevers of debiteuren worden behandeld door de Raad van Toezicht. Uitspraken van de Raad van Toezicht zijn bindend voor alle leden van de NVI.
Nogmaals, voel jij je ook slachtoffer van incasso bureau Inspectrum, dien een klacht in.
De oproep om massaal een klacht in te dienen over DSB bij de AFM heeft ook geholpen, er is een onderzoek gaande over de praktijken van DSB.
Het incasso bureau Inspectrum speelt een grote rol in de manier waarop DSB zijn klanten volledig klem zet en de strop aandraait.
Hier moet een einde aan gemaakt worden en samen kunnen we dit doen.
Groeten,
Piet