DSB blijft misleiden

Berichtdoor Piet » di 19 mei 2009 9:09

Geplaatst op 18 Mei 2009 door Mamavan4 op het forum van Radar
Beste Mensen die te maken hebben gehad met incaso bureau Inspectrum en hier klachten over hebben dien deze dan in bij de NVIO
(nederlandse vereniging Incasso-ondernemingen )
Hier het mail adres en de link naar de Site
Secretariaat NVI :(info@nvio.nl) van de site is http://www.nvio.nl/

b.v.b dank
mamavan4

Bedankt voor je oproep, mamavan4
Ik sta vierkant achter je oproep.
DSB gedupeerden worden systematisch volledig klem gezet door het één-tweetje tussen DSB en Inspectrum.
Geen enkel incasso bureau hanteert de methode die deze instellingen hanteren.

Hier zoals het behoort te gaan:
Bij een betalingsachterstand wordt eerst door, in dit geval DSB, een aanmaning gestuurd om te betalen.
Hierna volgt een tweede aanmaning met daarin de waarschuwing dat de vordering kan worden overgedragen aan een incasso bureau.
Vervolgens zal een incasso bureau middels brief verzoeken om de achterstallige betaling(en) te betalen.
Het bedrag is inmiddels verhoogd met incasso kosten.
Het incasso bureau heeft geen enkel recht of dwangmiddel om een betaling af te dwingen.
Ook de dreiging met een deurwaarder is zinloos.
Ook een deurwaarder heeft geen enkel recht of enig dwangmiddel om een betaling af te dwingen.
Een incasso bureau zal ook nooit enig recht krijgen om een betaling af te dwingen.
Een deurwaarder mag pas optreden als de rechter hierover heeft geoordeeld en niet eerder.
Dus laat je niet misleiden door allerlei bedreigingen door DSB of incasso bureau Inspectrum en teken niets als hier om gevraagd wordt!

Wordt er nog steeds niet betaald dan zal het incasso bureau de opdracht teruggeven aan de opdrachtgever.
Deze kan dan vervolgens een rechtszaak beginnen en de rechter te verzoeken de vordering toe te wijzen.

Hier hoe het gaat bij incasso bureau Inspectrum volgens vele gedupeerden :
Bij PAL komen vele e-mails binnen van gedupeerden die door DSB en het incasso bureau Inspectrum onder druk worden gezet.
Ook op de diverse forums van Radar en PAL komen steeds meer berichten van gedupeerden die door Inspectrum onder druk zijn gezet om iets te tekenen. Dit is de akte van cessie.
Gevolg is dat Inspectrum beslag mag leggen op het loon van de gedupeerde om zo betalingsachterstanden te innen.
Er wordt volgens de gedupeerden geen mogelijkheid geboden om betalingsachterstanden te voldoen en in te lopen zoals gebruikelijk is in de incasso wereld.
Gevolg is dat niet alleen het maandelijks bedrag wordt ingehouden van het loon, maar b.v. ook de incasso kosten.
Opmerkelijk is dat de achterstand niet wordt ingelopen.
Gevolg is dat gedupeerden jarenlang vastzitten aan loonbeslag en beslag op vakantiegeld en geen uitzicht hebben op beëindiging hiervan.
Deze techniek wordt zover bekend alleen toegepast door incasso bureau Inspectrum en wijkt volledig af van het gebruikelijke protocol van incasso bureaus.
Hier moet een einde aan gemaakt worden.
Iedereen die te maken heeft of heeft gehad met dit soort praktijken van incasso bureau Inspectrum kan hierover een klacht in dienen bij de branche organisatie NVI (Nederlandse vereniging voor incasso-ondernemingen), www.nvio.nl

Geschillenregeling
De NVI kent een onafhankelijke geschillenregeling. Klachten en geschillen tussen leden en derden zoals opdrachtgevers of debiteuren worden behandeld door de Raad van Toezicht. Uitspraken van de Raad van Toezicht zijn bindend voor alle leden van de NVI.

Nogmaals, voel jij je ook slachtoffer van incasso bureau Inspectrum, dien een klacht in.
De oproep om massaal een klacht in te dienen over DSB bij de AFM heeft ook geholpen, er is een onderzoek gaande over de praktijken van DSB.
Het incasso bureau Inspectrum speelt een grote rol in de manier waarop DSB zijn klanten volledig klem zet en de strop aandraait.
Hier moet een einde aan gemaakt worden en samen kunnen we dit doen.

Groeten,
Piet
Piet

Berichtdoor Piet » vr 22 mei 2009 14:38

Van de website van Tros Radar:

Zes weken geleden zat DSB bij ons in de studio om te praten over mensen die in de problemen waren gekomen door een hoge hypotheekschuld, veroorzaakt door dure koopsompolissen. DSB beloofde te proberen een oplossing voor hen te zoeken.

Of dat gelukt is ziet u maandag. DSB reageert live in de uitzending.

Uitzending: maandag 25 mei 2009, 20.33 uur, Nederland 1
Herhaling: dinsdag 26 mei 2009, 13.20 uur, Nederland 2
Piet

Berichtdoor Piet » zo 24 mei 2009 12:52

In het Parool van afgelopen vrijdag staat een artikel met als kop De DSB Bank en het toeval
Hier de link naar het artikel:
http://www.platformaandelenlease.nl/nieuws/23052009.htm

Voor alle duidelijkheid, naar mijn mening is er bij Scheringa geen sprake van toeval.
Hij heeft zijn imperium bewust opgezet en weet hij donders goed wat hij doet.
Werk je bij DSB of bij één van de vele dochterondernemingen dan doe je of met hem mee of je zoekt een andere baan.
Scheringa is te slim om dingen aan het toeval over te laten.
Daarom is de enige manier om hem aan te pakken het openbaar maken van zijn manier van werken en dit ter discussie te stellen.
Gelukkig worden zijn slachtoffers steeds mondiger, want alleen door het naar buiten brengen van de verhalen van de slachtoffers kan aangetoond worden wie en wat hij is.
Let wel, het zal geen sprint worden van 100 meter, het wordt een lange en zware marathon.
Na de uitzending van Radar is het probleem niet opgelost.
Wij moeten ons hierop instellen en rekening houden met, gelijk de aandelenlease affaire, een strijd van jaren met vele rechtszaken want Scheringa zal kost wat kost zijn opgebouwde imperium niet willen prijsgeven.
Een brede aanpak via de politiek, media, rechtszaken en een bundeling van de krachten is nodig om hem te laten inzien dat zijn aanpak en werkwijze niet wordt getolereerd en een echte compensatie van de geleden schade de enige manier is om zijn slachtoffers tevreden te stellen.

Groeten,
Piet
Piet

Berichtdoor Riet » zo 24 mei 2009 13:27

Beste Piet.
Daarop heb ik me al lang geleden ingesteld..ik verkeer in de(nog wel)gelukkige positie dat ik het een poosje kan uitzingen.
Maar Wat met de mensen die het water aan de lippen hebben? Hoe moeten die jaren uitzingen?
Ik vraag me toch af of er geen ,,regeling,, is om deze mensen de mogelijkheid te geven deze marathon uit te zitten?

Dat is voor veel gedupeerden een nachtmerrie..en er is geen duidelijk antwoord op deze vraag.
Groeten Riet
Riet

Berichtdoor Piet » zo 24 mei 2009 16:57

Hallo Riet,

Het is jammer dat je niet op 7 juni bij de bijeenkomst kunt zijn.
Maar er komt meer, zodra er vrijwilligers gevonden zijn die daadwerkelijk mee willen helpen dan zal er m.i. weer een bijeenkomst c.q. overleg komen, nu van deze vrijwilligers, en kunnen er spijkers met koppen geslagen worden.
Jij hebt al vanaf het begin aangegeven actief te willen zijn dus dat komt wel goed.

Er zijn inderdaad veel mensen die het water aan de lippen hebben.
Deze mensen hebben steun nodig, in eerste instantie een luisterend oor en daarna gerichte hulp van een financieel adviseur en een juridisch adviseur.

Het is belangrijk dat DSB gedupeerden elkaar vinden en hun ervaringen vertellen en elkaar steun geven.
Iedereen moet weerbaar worden en niet in de slachtofferrol kruipen.
Maar hoe weten DSB gedupeerden waar en bij wie zij moeten zijn?
Dat kan via de diverse forums en de media, TV en krant.
Diverse mensen zijn hier druk mee bezig en de resultaten zijn regelmatig te zien en te lezen.

Informatie over DSB en de slachtoffers verzamelen, bundelen en aanbieden aan de media is belangrijk zodat DSB in het nieuws blijft.
DSB gedupeerden zullen dit lezen of zien en weten dan ook dat zij niet de enige zijn en kunnen zich vervolgens aansluiten bij diverse belangenbehartigers.
Dat Media belangstelling werkt is te merken aan de vele reacties na uitzendingen zoals die van Nova, Radar en Hart van Nederland.

Belangrijk nu is de krachten bundelen en gedupeerden steunen.
De bijeenkomst van DSB gedupeerden op 7 juni is een grote stap in de goede richting.
Gedupeerden kunnen zich aanmelden via www.dsbramp.nl

Groeten,
Piet
Piet

Berichtdoor monique71 » zo 24 mei 2009 19:11

Wij zijn er wel bij 7 juni. Fijn om elkaar te zien en te spreken.

Ik hoop alleen niet dat DSB na morgen voor mijn deur gaat staan...gelukkig heb ij nergens een achterstand van alleen de 2de hypotheek.

Stomme vraag! Stel dat DSB een deurwaarder gaat sturen. Uiteraard teken ik niks. Maar dan stappen ze naar de rechter en wat gaat er dan gebeuren? Bij wie moet ik dan aankloppen voor hulp? Betalen kan ik het niet meer maar als de rechter DSB nu eens gelijk gaat geven?

:roll:
monique71

Berichtdoor Piet » ma 25 mei 2009 13:17

Hallo Monique,

Laat je niet te veel meeslepen met je, vaak angstige, gedachten over wat je allemaal kan overkomen.
Zorg dat je niet in een negatieve draaikolk van emoties komt maar zoek contact met anderen om jouw vragen mee te bespreken.

DSB kan niet veel meer als dreigende brieven sturen en kan je tot niets dwingen.
Alleen een rechter kan in een rechtszaak jou veroordelen tot het betalen van een vordering aan DSB, niemand anders.
Als DSB een brief stuurt over een betalingsachterstand en je betaalt deze niet dan zullen ze dreigen met het inschakelen van een incasso bureau.
Als DSB dit uit handen geeft aan een incasso bureau (Inspectrum) dan krijg je van dit incasso bureau een brief waarin staat dat je de rekening moet betalen en dat zij daar nog extra kosten bovenop hebben gezet.
Zij kunnen ook bellen voor een afspraak maar je hebt geen enkele verplichting om dit te doen of op brieven te reageren.
Als je niet betaalt dan gebeurt er eigenlijk niets.
Een incasso bureau heeft namelijk geen enkel recht om iets af te dwingen, dus als je niet betaalt dan kunnen ze niets anders doen als de opdracht teruggeven aan DSB met de mededeling dat je niet betaalt.
Dus heeft DSB nog steeds een probleem, ze krijgen geen cent van je en alleen via een gerechtelijke procedure kunnen ze proberen om een betaling af te dwingen.
Een deurwaarder mag alleen maar iets doen na een gerechtelijke uitspraak of als de rechter hier toestemming voor geeft.
Dus als er b.v. een deurwaarder aan de deur komt dan is dit alleen om een brief af te geven.
Niemand, deurwaarder, incasso bureau of DSB, heeft het recht om binnen te komen.

In uitzonderingsgevallen, b.v. als DSB bang is dat je het land zou verlaten, dan kan DSB de rechter vragen om conservatoir beslag te leggen. Als de rechter hier toestemming voor geeft dan kan een deurwaarder wel iets doen, b.v. een inventarisatie maken van roerende en onroerende goederen maar dan moet DSB wel binnen een aantal weken een rechtszaak beginnen.
Zover is het echter nog niet en nogmaals, dit kan alleen met toestemming van de rechter en in uitzonderingssituaties.

Het is belangrijk om juridische hulp te zoeken en samen een schadeclaim op te stellen voor DSB.
Tevens kan een advocaat de juridische mogelijkheden aangeven in jouw situatie, zodat je weet waar je aan toe bent.

Heb je hier vragen over of zit je ergens mee, bel even.

Groeten,
Piet
Piet

Berichtdoor Riet » ma 25 mei 2009 13:54

Zie je wel Monique!
Bel toch even..Dan ben je een stuk gerustgesteld.
Niet in paniek raken..Weet je nog :wink:
Groetjes Riet
Riet

Berichtdoor monique71 » di 26 mei 2009 0:14

Nou het was me het avondje wel......leugenaars zijn het. Ik weet niet hoe van GOOR erbij komt dat ik in februari maart een nieuwe kening heb afgeloten maar het zal allemaal wel.

Zo als te horen was in de uitzneding gaat DSB niet met een oplossing komen en wij dus de schuldsanering in.......

Ik wacht de bijeenkomst nog even af 7 juni en ga morgen Maarten bellen wat nu wijsheid is.

Piet ik ga je morgen bellen ( hahahaha het is al morgen ) Ik neem nu een borrel en duik mijn bed in
monique71

Berichtdoor monique71 » di 26 mei 2009 15:15

Inmiddels een advocaat benaderd.....bedankt Piet voor al je steun.

Ik weet weer waar ik sta.
monique71

Berichtdoor monique71 » wo 27 mei 2009 9:11

Er staat weer een leuk stukje in het noord hollands dagblad.

De gedupeerden laten het er niet bij zitten en blijven doorvechten...

:lol: :lol:
monique71

Berichtdoor Piet » wo 27 mei 2009 19:49

Nog even wat over die nobele DSB bank die zichzelf zo graag een 10 geeft en waarmee sommige forumbezoekers op Tros Radar trots mee weglopen.
DSB incasseert de maandelijkse termijnen via automatisch incasso.
Dat kan soms wel eens verkeerd uitvallen, want ondanks dat DSB via reclamefilmpjes lokt met lagere rente en dus lasten, zitten veel gedupeerden na een paar jaar soms op het dubbele vergeleken met hun eerdere lening en is niet altijd het saldo op de rekening voldoende om de woekerbedragen aan DSB te betalen.

Wat doe je als bank als een automatisch incasso niet lukt?
DSB heeft daar zijn eigen oplossing voor…incasso bureau Inspectrum.
Je stuurt je klant een brief met het verzoek de betalingsachterstand te voldoen.
Voordat de “klant’ dit heeft kunnen doen komt er al een telefoontje van DSB om vooral niet te betalen want er komt een “medewerker” langs om het probleem te bespreken.
Deze “medewerker” blijkt dus iemand van incasso bureau Inspectrum.
De “klant’ wordt direct onder druk gezet en bedreigt met een gerechtsdeurwaarder en beslaglegging Om dit te voorkomen en te voorkomen dat er later nog eens een betalingsachterstand zou kunnen ontstaan moet u hier even tekenen.
Onder deze dreiging, die sommigen zien als tekenen met het pistool op het voorhoofd, wordt er getekend, probleem opgelost en de achterstallige betaling wordt in termijnen ingelopen en DSB kan de automatisch incasso gewoon voortzetten....of niet?

Nog even dit, deze werkwijze gebeurt alleen bij incasso bureau Inspectrum en is niet gebruikelijk in de incasso wereld.
Maar dat DSB dingen doet die niet gebruikelijk zijn dat weten we inmiddels allemaal, behalve sommige forumbezoekers op Tros Radar die daar hun redenen voor zullen hebben en dit soort dingen ontkennen.
Maar ja, er zijn ook mensen die de geschiedenis ontkennen…

Terug naar Inspectrum.
Je denkt dus dat je achterstand in betaling wordt ingelopen.
Bijna goed!
Kenners die deze materie kennen, weten dat in de akte van cessie niet staat dat de achterstand zal worden ingelopen, maar de hele hoofdsom, dus je volledige lening, zal worden ingelopen.
Want dat is de schuld die openstaat en die je niet kunt betalen volgens de akte van cessie!!
Wat gebeurt er vervolgens, de eerstvolgende maand wordt er al loonbeslag gelegd en wel voor een bedrag ruim boven je maandelijks te betalen bedrag.
Dit blijft zo tot je volledige schuld is terugbetaald.
Dus niet tot je achterstand in betalen is ingelopen, maar de volledige lening die je toen hebt afgesloten.
Voor velen betekent dit betalen tot je dood.
Voor velen betekent dit maandlasten die zij niet kunnen opbrengen.
Voor velen betekent dit het einde van hun droomhuis.
Voor velen betekent dit schuldsanering en door het slijk gaan.
Voor velen is dit onwerkelijk en niet te bevatten.
Voor DSB lijkt dit de normale manier van zaken doen zoals het DSB betaamt en waarop Scheringa zijn Imperium heeft opgebouwd.

En dat dankzij o.a. een een-tweetje tussen DSB en incasso bureau Inspectrum.

Het volgende is even schrikken voor de ouderen onder ons die een doorlopend krediet hebben of een hypotheek zonder aflossing bij DSB.
Tussen de leeftijd van 65 en 70 jaar dient men de volledige nog openstaande lening/krediet/hypotheek af te lossen.
Dus als je 65 wordt dan worden je maandlasten flink hoger…en je bloeddruk waarschijnlijk ook.
Maarrrr, DSB zegt dit wel verteld te hebben, sterker nog, zij hebben bij het afsluiten van de lening volgens eigen zeggen zorgvuldig gekeken of dit product of producten wel bij je paste en gekeken of je dit financieel wel kon dragen.
Want DSB kijkt naar uw belangen en niet naar eigen belangen….
Uw belangen staan voorop en DSB doet zijn best uw wensen te verwezenlijken.
Klantvriendelijkheid en service staat voorop.
DSB gaat voor de 10!
Of gaan ze voor de Green Mile?

DSB bank hoort volgens mij en vele anderen niet thuis in de Nederlandse financiële wereld.
De Nederlandsche Bank, de AFM en de overheid dienen in te grijpen en slachtoffers dienen gecompenseerd te worden.
Er zijn grenzen!

En mocht je door alle ellende je huis moeten verkopen, laat je niet beïnvloeden door DSB met hun praatjes dat dit alleen maar kan via hun eigen makelaar en dat ze anders geen toestemming geven voor de verkoop van je woning.
Ook dit zijn weer leugens, maar ja, zijn we niet anders gewend van DSB?

Wat moet er nog gebeuren voor er ingegrepen wordt!

Groeten,
Piet
Piet

Berichtdoor Riet » wo 27 mei 2009 20:01

Hallo Piet!
Kunnen we dit verhaal niet naar de tweede kamer sturen?
Of heb je dat al gedaan?
Groeten Riet
Riet

Berichtdoor monique71 » za 30 mei 2009 14:10

Hebben we vandaag de kranten al gelezen???????

Ze staan er weer vol van.

Het geeft me een heerlijk gevoel.....
monique71

Berichtdoor Piet » za 30 mei 2009 14:27

NA GOUDEN TIJDEN NU DONKERE WOLKEN BOVEN WEST-FRIES BANKIMPERIUM

Reputatie DSB staat op het spel

’Hij heeft minderwaardigheidscomplex en is wraakzuchtig’

SCHERINGA ONDER VUUR

Frank de Grave botste met zijn ’grote baas’ en was snel weer verdwenen

Zo begint het paginagrote artikel uit de Telegraaf van vandaag met o.a.:
De klachten over de financiele producten van DSB stapelen zich op. De ontkenningsstrategie van de bank werkt niet meer, ook al omdat de toezichthouder, de Autoriteit Financiële Markten, een onderzoek is gestart. DSB probeert nu de ergste wurgcontracten ongedaan te maken, maar het mea maxima culpa (’mijn grote schuld’) komt vooralsnog niet uit de mond van grote baas Dirk Scheringa (58 ). De jonge bestuurder Hans van Goor mag dit werk opknappen. Zoals deze week tijdens de laatste uitzending van TROS Radar van dit seizoen, waar hij timide reageerde op de stortvloed van kritische vragen van presentatrice Antoinette Hertsenberg.

Het volledige artikel is hier te lezen:
http://www.platformaandelenlease.nl/nieuws/30052009.htm

Groeten,
Piet
Piet

VorigeVolgende

Keer terug naar Overige aanbieders