Wat mij toch wel een beetje zorgen baart is die uitspraak in Middelburg en vooral de overplaatsing van deze rechter naar Amsterdam, waar ook de zaken van Holla Poelman dienen. De eerste uitspraak hoef ik niet eerder dan begin 2007 te verwachten aldus de advocaten en in die tussentijd gebeurt er waarschijnlijk heel veel. Ook als de wet op de massaschade door ons protest niet algemeen kan worden toegepast kunnen rechters wel Duisenberg achtige uitspraken gaan doen. Dat laat deze rechter in Middelburg eigenlijk al zien. Dan moeten we in hoger beroep. Volgens Holla Poelman kan dat ook in een groepsproces. Maar of we zo'n hoger beroep gaan winnen is nog helemaal niet zeker. Ook al staan we nog zo sterk en is Dexia en deze regering nog zo nalatig en zelfs strafbaar dan nog kan een rechter het zogenaamde belang van het algemeen laten prevaleren.
Natuurlijk blijven we strijden voor ons recht maar ik betwijfel of dat in onze maatschappij nog bestaat. Kijk maar naar de bouwfraude. De grote jongens komen goed weg en de kleintjes moeten het gelag betalen. Ik heb in ons rechtssysteem met de inmiddels aangetoonde belangenverstrengeling van rechters en rechter plaatsvervangers geen enkel vertrouwen maar als ik ten onder ga dan nog altijd strijdend.