De groep Dexia lanceert een Europese institutionele communicatiecampagne die werd bedacht door Publicis Consultants
24-11-2005
Aan de vooravond van zijn tiende verjaardag neemt Dexia het woord om zijn visie te geven over het bankiersvak en om zijn naambekendheid als Europese groep te vergroten. Om het karakter van Dexia te bevestigen en de Groep nog aantrekkelijker te maken, wordt in de communicatie rond de Groep een nieuwe stap gezet met de lancering op 25 november van een Europese reclamecampagne, waarin ruimschoots aandacht wordt besteed aan de nieuwe slogan van de Groep: "Tijd nemen om te bouwen". Deze campagne is vanaf 24 november in de namiddag te zien op de website van de Groep: www.dexia.com
Europese institutionele communicatiecampagne
Als je vervolgens verder kijkt in die toch wel zeer omvangrijke campagne, dan blijkt deze per 25 november 2005 te zijn opgestart in 14 Europese landen, incl. die in de toekomst mogelijk bij de EU komen !.
EN WELK LAND ONTBREEKT ? Juist: NEDERLAND.
Op zich niet verwonderlijk natuurlijk, want de slogan : "Tijd nemen om te bouwen " gaat voor Dexia Bank Nederland al minstens vijf jaar niet meer op.
"Onze" bank huldigt onder leiding van Bruneel, Knuppe e.a. kennelijk een andere campagne onder het motto: " Tijd nemen om af te breken ".
En ik moet toegeven,
die campagne verloopt al minstens vijf jaar ZEER SUCCESVOL


( zelfs bij de rechtzaken )

Groet Elias.