ik hoop dat het lukt bij de RABO.
mijn ervaringen met plaatselijke banken, ondanks "ons-kent-ons", zijn minder positief.
zelf winkelen wij bij Friesland Bank en RABO. Op een gegeven ogenblik, door een fout van de salarisadministratie van de werkgever van mijn vrouw, was het saldo van de Friesland Bank- rekening te laag om een rekening te betalen en kregen we die terug. Toen stelde de plaatselijke FB zelf voor een 1000 euro krediet op de rekening aan te vragen zodat deze problemen niet weer voor zouden komen. Om een lang verhaal kort te houden: de hogere sferen van de FB keurden de aanvraag af, vanwege onze BKR- kodering. We zijn overigens meer dan 50 jaar trouw klant van deze bank en hadden nooit rode cijfers gezien!
overigens: in een bestuurscommissie van de bank heeft toevallig een rechter zitting; voorzover ik weet heeft hij 1 keer vonnis gesproken in een lease-procedure. Je raadt het al: in het voordeel van Dexia.
Toen naar de RABO om daar dan een tweede rekening te openen, naast de bestaande bedrijfsrekening, waar we wel zo'n 1000 euro krediet regeling hebben. Nooit problemen gekend! Nu in een persoonlijk gesprek de problemen aangekaart die we met de FB tegenkwamen; wat denk je? Ook de RABO wijst het verzoek af op grond van "nieuwe richtlijnen", van begin 2007.
Met andere woorden onze plaatselijke banken laten ons fijn in de kou staan; en eigenlijk nemen ze het daarmee op voor de DEXIA- clan.