DSB blijft misleiden

Berichtdoor Riet » ma 4 mei 2009 9:56

Mee eens Monique!
Niks mis met het filmpje.....als ze het menen!
En daar wringt bij mij de schoen.... daar geloof ik niet meer in.
Het menselijk leed heeft ze hiervoor toch nooit kunnen boeien,nu ineens wel?
Maar we wachten af en zullen zien wat er gebeurd.
Groetjes Riet
Riet

Berichtdoor monique71 » ma 4 mei 2009 10:07

Inderdaad als ze het menen.

Vandaar mijn opmerking "wie weet!"
monique71

Berichtdoor erikzijl » di 5 mei 2009 1:02

Mijn DSB dossier is alweer zo'n twee weken in handen van de stichting Hypotheekleed i.c. Jelle Hendrickx. Sindsdien is het angstvallig stil geworden. Ik heb ook nog geen brief of telefoontje van DSB gehad. Hoop wel dat er een passend aanbod voor mij uitkomt. Staat mij toch bij dat in de Radar uitzending van 25 mei a.s. in ieder geval zo'n 100 dossiers moeten zijn "opgelost". Ooit geloofde ik in sprookjes.. :?

Vr.gr. Erik (gedupeerdenvandsb@gmail.com)
erikzijl

Berichtdoor Riet » di 5 mei 2009 10:27

Hallo Erik.
Ik weet het niet?
Ik heb zon gevoel....dat ze enkele zaken gaan oplossen,zodat ze goede sier maken bij Radar.
Als dan de aandacht verslapt is,krijgen de andere gedupeerden de duimschroeven weer extra strak aan,en word wederom geprobeert ons monddood te maken.
Kijk naar ons,ze weten de situatie,maar houden de rechtzaak al 4 jaar aan.
Wij horen ook blijkbaar niet bij de gedupeerden,want ik hoor buiten uitstel vragen voor de rechtzaak,al jaren niets meer.

Ik denk dat we na de volgende uitzending bij Radar...als het niet bevredigend is,we Radar weer moeten bestoken met e-mails....in ieder geval niet loslaten.

Ze hebben in ieder geval een nieuw rookgordijn opgelaten...met het nieuwe filmpje.
Zo zie ik het.. mischien ben ik een pessimist :(
Groeten Riet
Riet

Berichtdoor Nu Blij » wo 6 mei 2009 12:43

Hallo allemaal,

Ik ben het met Riet eens wij moeten niet verslappen en alle media niet alleen Tros Radar maar ook alle andere programma's gaan bestoken met e-mails. Het is toch te gek voor woorden dat zo een zaak al 4 jaar op de lange baan wordt geschoven. Ook al wordt het na 25 mei stil in de media het is aan ons om dit niet te laten gebeuren. Ook is niet voor niets de site DSBramp opgezet, om door te blijven gaan en binnenkort wordt deze steeds verder geprofessionaliseerd. De site is opgezet door mensen die nu elders hun hypotheek hebben maar hiermee doorgaan omdat ze niet tegen deze onrecht kunnen. Als zij door blijven gaan moeten de mensen die nog steeds met de DSB opgescheept zitten dat zeker niet doen, en samen staan we sterker en worden we sterker dan ooit.

Niet opgeven en zoveel mogelijk mensen bij elkaar zien te krijgen, misschien moeten we zelfs eens afspreken met z'n allen om te laten zien en te laten weten dat niemand er alleen voor staat.

Nu Blij
Nu Blij

Berichtdoor Riet » wo 6 mei 2009 16:28

Piet en anderen.
Cardif bied zijn hulp aan op Radar Forums.
Wat moeten wij hier mee??en van denken :shock:
Graag advies?
Groeten Riet
Riet

Berichtdoor Piet » do 7 mei 2009 10:45

DSB betert zijn leven staat met grote letters in de Telegraaf van vandaag.
Maar…. zijn vele slachtoffers dan die zij in de afgelopen jaren gemaakt hebben en die financieel, geestelijk en maatschappelijk aan de grond zitten!!

„Als klanten te veel mochten hebben betaald, dan krijgen klanten een maandelijkse korting”, verduidelijkt Van Goor

En dat lost het probleem op voor degenen die maandelijks de touwtjes aan elkaar moeten knopen om rond te komen!! Niet dus.
En dan hebben we het al helemaal niet over die gedupeerden die hun huis al hebben moeten verkopen, in de schuldhulpverlening zitten of in de schuldsanering dankzij DSB.
Iedereen blijft met zijn te hoge kredieten zitten, velen voor de rest van hun leven.
Betaald is betaald zegt DSB ….

Waar we tekort hebben geschoten, grijpen we voor de toekomst nu in

Dus het verleden laten we rusten, geweest is geweest, maar we gaan het nu beter doen.
En de vele slachtoffers dan die DSB al gemaakt heeft….
Het is alsof een dief die jarenlang op grote schaal gestolen heeft zegt, ik zal het niet meer doen, dus moeten we alles wat ik gestolen heb en de vele inbraken maar vergeten…
Ja, maar zo werkt het niet “meneer” Scheringa!!
DSB zal zich moeten verantwoorden over al die jaren hebzucht, misleiding over het renteverloop in de jaren na afsluiten en het op grote schaal binnenharken van onnodige polissen om hier zelf beter van te worden.
Vele gedupeerden voelen zich belazerd door DSB of één van de vele dochters en door te zeggen “we zullen het beter gaan doen” wordt dit niet opgelost.
De grote financiële schade die vele gedupeerden hebben geleden en nog jarenlang zullen lijden wordt hiermee niet opgelost.

DSB-hypotheken zouden onnodig duur zijn door extra kostbare verzekeringen. Bovendien lossen klanten vaak niet af, ze betalen vooral rente.

Maar, dat ligt niet aan DSB:
Vaak is het probleem ook niet door ons veroorzaakt, maar door andere kredietverstrekkers.”

Tuurlijk, die kredietverstrekking van 39.000 euro door DSB bovenop een al eerder afgesloten top hypotheek van de Rabo bank is niet de schuld van DSB , maar van, uhh….
Toch wel DSB??

Een onafhankelijke deskundige zal beoordelen of huiseigenaren te veel betalen. Blijven er conflicten met klanten, dan schakelt DSB een onafhankelijke ombudsman in.

Dat had DSB al moeten doen vóórdat zij de contracten afsloten.
Nu ligt het initiatief bij de DSB gedupeerden en niet bij een “onafhankelijke deskundige” van de DSB.
Die deskundige zoeken de gedupeerden zelf wel om hun claim te formuleren en die claim zal niet het verzoek zijn om de maandelijkse betalingen iets naar beneden bij te stellen.
De claim zal gaan over de geleden schade in de afgelopen jaren en de schade die nog steeds maandelijks geleden wordt.

Er zijn diverse advocaten en stichtingen waar DSB gedupeerden zich kunnen melden.
Er zijn de afgelopen jaren al veel zaken voorgeweest die door DSB zijn verloren.
Alleen al in 2008 zijn er 19 uitspraken gepubliceerd.
Dit is slechts een gedeelte van alle uitspraken die gedaan zijn tegen DSB in 2008.

Het is belangrijk dat iedereen zijn klacht indient bij DSB en als het antwoord teleurstellend is (of er komt helemaal geen antwoord) dan kun je de klacht indienen bij het Kifid en de AFM.
Let er wel op dat je moet kiezen tussen de Kifid en een gewone gerechtelijke procedure, beide doen gaat niet.
Kifid staat voor Klachteninstituut Financiële Dienstverlening, www.kifid.nl
AFM staat voor Autoriteit Financiële Markten, www.afm.nl
Voor klachten : http://consument.afm.nl/consumenten/ver ... lacht.aspx
Bij de AFM kun je altijd een klacht indienen, dit kan samen gaan met een procedure bij het Kifid of een rechtszaak.

Zorg dat je niet voor de tweede keer in de mooie verhaaltjes van DSB trapt.
Mocht DSB met voorstellen komen, bespreek dit dan eerst met een goed financieel adviseur voordat je een beslissing neemt.

Het artikel uit de Telegraaf van vandaag over DSB is hier te lezen:
http://www.platformaandelenlease.nl/nieuws/07052009.htm

Groeten,
Piet
Piet

Berichtdoor erikzijl » do 7 mei 2009 18:07

Hallo Piet,

Je hebt helemaal gelijk..maar dat wist je natuurlijk al ;-) Feitelijk erkennen ze hiermee toch schuld!

Waar we tekort hebben geschoten, grijpen we voor de toekomst nu in

Sinds 1 mei zit ik helemaal met de gebakken peren. Mijn rentevastperiode is door DSB opnieuw (eenzijdig) vastgezet voor 5 jaar. Maar wel even met een rente van 5,5% (was 4,2%!). Op een hypotheek van 230.000,- toch een maandlaststijging van een paar honderd euro. Ik kan de lasten nu dus helemaal niet meer opbrengen. Mijn netto besteedbaar inkomen was door alimentatieverplichtingen al minimaal.

Ik ga met mijn financieel adviseur (JH) op korte termijn om de tafel zitten om te bespreken wat ik het beste kan doen.

Als je het mij vraagt, is DSB met een charmeoffensief begonnen om zoveel mogelijk kritikasters de wind uit de zeilen te nemen.

Zoals je terecht stelt
De grote financiële schade die vele gedupeerden hebben geleden en nog jarenlang zullen lijden wordt hiermee niet opgelost.

erikzijl

Berichtdoor monique71 » do 7 mei 2009 18:29

DSB verbeterd zijn leven? Ik help het ze hopen. Ondertussen heb ik niks meer vernomen na hun voorstel en als ik het goed heb is er een tegenvoorstel gedaan? Ondertussen wordt ik het behoorlijk zat het wachten. Mijn maandlasten gaan door en we houden geen cent over. Ik hoop toch echt dat DSB voor 25 mei een echte passende oplossing heeft als het in radar komt.
monique71

Berichtdoor Nu Blij » vr 8 mei 2009 11:36

De DSB bekend schuld aan alle kanten, dit begon al in de uitzending van 13 april toen Hans van Goor publiekelijk zei dat ze de problemen gingen oplossen. Nu hebben ze verschillende mensen een bod gedaan zo ook ons maar dit is een onacceptabel bod. Denkt de DSB/Hans van Goor nu als zij een bod hebben gedaan dat het dan opgelost is, dat denk ik niet. Voor veel mensen is dit bod zo belachelijk dat ze er niets mee opschieten.
Ook is het zo voor mensen met 8 verzekeringen/koopsompolissen dat ze er 2 willen kwijtschelden dit scheelt ongeveer 200 per maand, deze mensen schieten toch ook niets op met 200 per maand als ze nu al niets te eten hebben.
En laten we eerlijk zijn om met nog 6 verzekeringen/koopsompolissen te blijven zitten die anuitair aflopen zijn ??? Waar zit men met zijn verstand.
Ook heb ik de amaturistische filmpjes bekeken op de site van de DSB, een lachertje wie haalt het nu in zijn hoofd om een interview te doen met eigen mensen, ze zeggen dan wel dat Klaas geen werknemer is van de DSB maar freelance? Je kan mij niet vertellen dat hij dit alles voor niets doet.
Als ze dan toch eerlijk zaken willen doen dan moeten ze een echte jounalist nemen die zijn eigen vragen stelt en niet naar de mond van Hans van Goor praat, maar dat durven ze niet.
Er is geen draaiboek bij de DSB ze weten zelf niet wat ze zeggen en vervolgens spreekt Scheringa van Goor tegen in het programma Pauw en Witteman.
Dan spreek dit alles toch voor zich.
Het is een geslepen stelletje maar zo langzamerhand vallen zij door de mand.
Scheringa heeft les gehad in criminaliteit in de tijd dat hij politieman was maar hij is vergeten de vervolg cursus te doen.
Wij allen moeten samen vechten tegen deze criminaliteit en weten wat wij zeggen, wel een draaiboek hebben dus.
Dit kunnen wij en misschien moeten we wel een bijeenkomst organiseren zodat wij eens met zijn allen kunnen praten en de zaken op een rij kunnen zetten.
Ik hoop dat er mensen zijn die hier wat voor voelen en wij zouden dat graag willen weten.
Ik wil dan ook proberen dit in samenwerking te organiseren en kijken wat de mogelijkheden zijn.

Kijk ook eens op de site dsbramp.nl hier staat ook de nodige informatie op, indien er problemen zijn of je vragen hebt kan je hier ook een e-mail naar toe sturen.
Nu Blij
Laatst bijgewerkt door Nu Blij op vr 8 mei 2009 11:44, in totaal 1 keer bewerkt.
Nu Blij

Berichtdoor erikzijl » vr 8 mei 2009 11:42

Hallo 'Nu Blij',

Ik voel er wel voor om eens met lotgenoten kennis en ervaring uit te wisselen, maar vooral elkaar te steunen.

erikzijl

Berichtdoor Nu Blij » vr 8 mei 2009 11:50

Hallo erik,

Ik ben blij met je reactie en zit zelfs te denken om dit in mijn eigen huis te organiseren. Maar dan moet ik wel weten hoeveel mensen er willen gaan komen. Misschien kan ik via dsbramp.nl een lijst opstellen, van mensen die willen komen. Ik denk dat ik wel zo een 80 tot 100 mensen kwijt kan in huis en tuin dus dat zou mooi zijn, maar dan moet het wel mooi weer zijn.
En elkaar steunen ja dat moeten we anders blijven we er alleen voor staan.

Nu Blij
Nu Blij

Berichtdoor Riet » vr 8 mei 2009 12:00

Nu blij.
Ik ben van de partij.

Ook ik heb de filmpjes bekeken,inderdaad lachertje.
Vooral die ivm verbod op reclame.
Ik hoorde ook in deze filmpjes weer tegenstrijdigheden.

Inderdaad ze vallen giga door de mand.

Mij valt ook op...dat op Radar etc..er steeds minder figuren zijn die proberen de gedupeerden belachelijk te maken..en als er weer eentje oppopt is die veel minder vasthoudend in zijn beledegingen.

Ze kunnen er niet meer omheen.
Groeten Riet
Riet

Berichtdoor Nu Blij » vr 8 mei 2009 12:44

Hoi Riet,

Ik ben blij om te horen dat je ook van de partij bent.
Ik ben het helemaal met je eens, en ook over de tegenstrijdigheden. Ik moest eigenlijk wel lachen toen ik dat hoorde kan je nagaan wat een organisatie het is ze weten van elkaar niet eens wat ze zeggen.
Hopelijk brengt dit nog wat ophef binnen de DSB dat zou mooi zijn he. Ze spreken elkaar tegen en een heleboel nederlanders zijn toch niet zo doof en achterlijk als zij denken, dus zou dit een mooie gelegenheid zijn als er onenigheid ontstaat binnen de DSB directie.
Wat de bijeenkomst betreft dit zou dan wel in Lelystad zijn dan kost het ook het minste anders zouden we een ruimte ergens moeten huren en dan moeten we eens gaan kijken wat het kost om het meer centraal te doen.
Misschien is er ook wel een gedupeerde die een mooie ruimte heeft, wie weet he.
Ik ga in ieder geval wel proberen een inschrijflijst op dsbramp te krijgen.

Groetjes Nu Blij
Nu Blij

Berichtdoor monique71 » vr 8 mei 2009 17:17

En ook ik ben van de party :lol:
monique71

VorigeVolgende

Keer terug naar Overige aanbieders