Over enige dagen is het een jaar geleden dat ik het bestuur van Payback verzocht heb om een email van mij, welke ik ruim tien jaar geleden heb verstuurd aan het toenmalige bestuur van Payback, welke email zonder mijn toestemming op de site van Payback is geplaatst, van hun site te verwijderen. Echter nu bijna een jaar later blijkt
deze email nog gewoon op de site van Payback te staan met als enige wijziging dat nu mijn huidige emailadres en mijn volledige naam zijn geanonimiseerd.
In een andere onrechtmatige en ook zonder toestemming geplaatste
email op de site van Payback staat zelfs het privé emailadres en de volledige naam van de afzender van deze mail nog vermeld. Ook deze mail was gericht aan het bestuur van Pyaback en iets eerder verstuurd dan de email die ik aan het bestuur zond. Dus ook deze mail staat al meer dan tien jaar op de site van Payback.
Mij ontgaat in het geheel de reden en de relevantie van de publicatie van deze twee emails op de site van Payback. Het geeft alléén maar een beeld van de ongelofelijke anarchie die er toen heerste bij Payback en een weergave van diverse emails waar een aantal personen andere personen op de meest grove manier met de grond gelijk trachte te maken.
Elke zichzelf respecterende andere Vereniging zou zich diep schamen om zulke informatie op hun site te plaatsen. Echter de Vereniging Payback kennelijk niet!!Ondanks diverse pogingen per email van mij aan het bestuur van Payback om deze onrechtmatige geplaatste email van hun site te verwijderen krijg ik van een persoon, dus niet het bestuur van Payback, de mededeling dat hij dit bericht voor kennisgeving heeft aangenomen maar helaas de betreffende mail niet van de site van Payback heeft verwijderd.
De betreffende persoon is dezelfde persoon als degene die de volslagen absurde
drie claims van in totaal 335.000 euro waarvan hij meende deze bij mij te moeten incasseren. Bovendien blijkt totaal niet uit zijn bericht aan mij dat dit een beslissing is die volledig door het gehele bestuur is genomen.
De kennelijk alles overheersende en bepalende persoon bij Payback in de eerder vermelde drie claims, welke ik in mijn maag gesplitst kreeg maar nooit ten uitvoer is gebracht, vindt blijkbaar de rechtvaardiging om de betreffende email niet van de site van Payback te verwijderen met deze
argumenten verwoord in de drie claims zoals deze mij bereikte.
Als eerste schrijft deze persoon:
"U maakt immers op uw homepage zelf openbaar dat u de schrijver bent van de e-mail d.d. 2 januari 2005 en plaatst tevens een hyperlink naar het geanonimiseerde stuk."(...)Een merkwaardige en volkomen nutteloze opmerking. Als er een email wordt verzonden staat er altijd vermeld in deze mail van wie het betreffende bericht afkomstig is. Bovendien zijn ruim negen jaar mijn persoonsgegevens niet geanonimiseerd geweest en stonden mijn privé emailadres en mijn volledige naam vermeld dus kon iedere lezer van deze email via de site van Payback in principe zien wie deze email had verstuurd.
(over zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens gesproken!!) Pas na het eerste verzoek mijnerzijds om verwijdering van deze mail van de site van Payback zijn deze persoonsgegeven geanonimiseerd. De eerste onwaarheid.
Vervolgens meld de betreffende persoon:
"Een hyperlink naar de door u geschreven e-mail is niet te vinden op de website van de vereniging Payback, Zinloos Betalen of HBO-Advanced.(...)"Hier wordt willens en wetens bewust een verkeerde voorstelling van zaken gegeven wat ik keihard zal aantonen.Indien u naar Google gaat moet u in de zoekbalk van Google
'onbeschofte daad' in typen en daarna op zoeken klikken.
Als allereerste match wat Google toont is de volgende link:
http://mijn.payback.nl/documenten/een%2 ... 20daad.pdf gelijk al de URL die linkt naar het betreffende email op de site van Payback.
Hoezo is deze hyperlink niet te vinden op de website van de vereniging Payback, Zinloos Betalen of HBO-Advanced?? De tweede onwaarheid
Maar het ergste van deze opgesomde argumenten is wel het laatste gedeelte hiervan:
"U hebt kennelijk de beveiliging van de website omzeild om een hyperlink naar uw e-mail te publiceren.(...)"Dit is natuurlijk een regelrechte en ernstige beschuldiging naar mij waarbij ik wordt beticht dat ik zou hebben ingebroken, het z.g.n. hacken van de site van Payback welke willens en wetens bewust op onjuiste wijze wordt gemeld zoals men dit van betreffende persoon gewend is!!!
Laten we eerst even vaststellen dat URL's gevonden via een zoekwoord in Google of andere zoekmachines nooit en te nimmer een link kan zijn naar beveiligde informatie of beter gezegd alle URL's gevonden met zoekwoorden via Google of andere zoekmachines linken altijd naar niet beveiligde informatie en dat weet betreffende persoon die werkzaam geweest is in de ICT donders goed!
Als tweede reden dat betreffende persoon wist dat hij klinkklare nonsens uitkraamde toen hij melde:
"U hebt kennelijk de beveiliging van de website omzeild om een hyperlink naar uw e-mail te publiceren.(...)" was dat ik na pas ruim negen jaar er achter kwam dat deze email van mij aan het toenmalige bestuur van Payback kennelijk al ruim negen jaar op de site van Payback stond doordat er op het forum van Radar een
posting was geplaatst door
'cor-en-goor' waarin men via een nogal omslachtig zoekwoord met de zoekmachine 'Bing' terecht kwam op de URL van de betreffende email op de site van Payback.
Het vermoeden bij een aantal gebruikers van het forum van Radar was al dat
'cor-en-goor' het alias was van de alles bepalende persoon van Payback. Dat dit volkomen juist was werd nog niet zo lang geleden op een ondubbelzinnige wijze
hier aangetoond.
Al met al mag geconcludeerd worden dat de genoemde persoon van Payback volledig 'te kwader trouw' bewust onrechtmatig informatie plaatst met als enig doel andere personen in een kwaad daglicht te stellen.Nogal merkwaardig is het ook hoe betreffende persoon kan ageren tegen mijn email welke, zonder mijn toestemming, op de site van Payback is gezet!!
In één van de drie claims, welke hij getracht heeft om mij deze aan te smeren,
schrijft deze persoon:
"Waarop U mij beschuldigd van een “coupplegers” terwijl ik indertijd inmiddels als bestuurder en vrijwilliger was afgetreden."De email van mij was gericht aan het toenmalige Bestuur van Payback en ten tijde van de versturing van deze email was betreffende persoon afgetreden als bestuurslid en als vrijwilliger althans dat schrijft hij. Dan kan gesteld worden dat deze persoon op onrechtmatige wijze informatie naar buiten brengt/bracht welke hij als afgetreden bestuurslid geen weet van gehad kon hebben. Hoe kan deze informatie dan nu tegen mij gebruikt worden en wie heeft deze email op de site van Payback geplaatst ?? Heeft het toenmalige bestuur hem daar expliciet om gevraagd om deze email op de site te zetten?? Bovendien is de verjaringstermijn al lang verstreken om tegen mijn email bezwaar te maken pas na ruim negen jaar en daardoor van geen enkele importantie meer is!!!!
Enkele dagen geleden heb ik nogmaals getracht het bestuur van Payback te benaderen en wederom verzocht om verwijdering van deze email van hun site. Omdat ik sterk het vermoeden heb, dat de persoon die deze mail van mij beantwoord van Payback, deze mail van mij niet ter hand stelt van het bestuur van Payback heb ik een via Google gevonden privé emailadres van één van de bestuursleden van Payback in CC bij geplaatst in het emailbericht aan het bestuur van Payback. Meer niet!!
De volgende dag kreeg ik van het betreffende bestuurslid het onderstaande, nogal overtrokken en naar mijn mening beledigende, emailbericht toegestuurd:
email wat een bestuurslid van Payback aan mij schreef:
From: --- -- -----
Sent: Tuesday, December 30, 2014 3:03 PM
To: -----------
Subject: Email
Mijnheer -----,
Regelmatig krijg ik van U e-mails op mijn prive email adres.
Ik begrijp ,niet hoe u aan mijn prive email adres komt.
Sterker nog, ik heb u die niet gegeven en geen toestemming gegeven deze te
gebruiken.
Ik heb U nooit ontmoet en wij zijn niet aan elkaar voorgesteld.
U heeft een taalgebruik welke ik, in mijn kringen, niet zou bezigen.
U maakt inbreuk op mijn prive situatie hetgeen ik niet tolereer.
Ik sommeer u dan ook mij nimmer een email te zenden en eis van U mijn prive
email adres te verwijderen van al uw gegeven dragers.
Indien U niet aan mijn sommatie voldoet, zal ik overwegen juridische stappen
tegen U te ondernemen.
U bent voor mij een “Persona non Grata”.
Hoogachtend,
-.-. -- -----
Ritmeester b.d. der Cavalerie
Dat hij regelmatig e-mails van mij zou krijgen is absoluut onjuist. Dit was de eerste keer dat ik hem een email stuurde doordat ik zijn emailadres alleen maar in CC heb gezet zonder hem te betrekken in het email wat ik naar het bestuur van Payback stuurde mede om er van overtuigd te zijn dat alle bestuursleden van Payback op de hoogte zouden zijn van mijn email omdat daar over twijfels waren bij mij dat de eerdere verstuurde mails hierover niet bij alle bestuursleden zijn terecht gekomen.
Hoe ik aan zijn emailadres ben gekomen?? Heel eenvoudig, via Google kwam ik er achter dat hij een eigen home-page had. Daarin stond in het menu 'Contact' zijn emailadres vermeld.
Dus ook dit bestuurslid spreekt niet geheel de waarheid maar het ergste vind ik dat deze persoon op een schandalige en absolute smadelijke manier durft te beweren dat ik voor hem een
“Persona non Grata” ben terwijl hij daarover geen enkel oordeel kan vellen omdat hij, zoals hij zelf al meldt, mij nooit ontmoet heeft of aan elkaar zijn voorgesteld.
Ik ben verbijsterd dat personen dit met droge ogen, geheel bevooroordeeld, durven te schrijven.Dan gebuikt deze
'Ritmeester' een taalgebruik wat in zijn kringen niet wordt gebezigt en bovendien niet anders kan worden geïnterpreteerd als zéér beledigend en smadelijk wat zeer waarschijnlijk hem is ingegeven door de persoon welke ook de
drie claims heeft opgesteld en mij toezond. Hoe zou deze
Ritmeester anders kunnen beoordelen dat ik een taalgebruik zou hanteren welke niet in zijn kringen wordt gebezigd?? Dat moet iemand hem hebben ingefluisterd.
Het lijkt mij gebruikelijk om - na zo'n volstrekte ernstige aantijging waarin iemand tot
“Persona non Grata” wordt verklaart - te laten zien waar dit taalgebruik dan gebezigd zou zijn. Niets van dit alles!!!
Kennelijk gaat er nog steeds een grote kern van waarheid uit van het gezegde dat
"HOLLE VATEN HET HARDST KLINKEN".
Blijkbaar neemt het hele bestuur van Payback het niet zo nauw als men de juiste voorstelling van zaken moet geven!!!
En wat de toevoeging
'Ritmeester b.d. der Cavalerie' betreft:
(Dit is de uitspraak waar gedupeerde Leden van Payback al jaren naar hebben uitgekeken )
"Doet u maar gewoon dan doet u al gek genoeg".