Lieve, lieve, lieve mensen,
[b]
Ja, woorden schieten te kort voor wat me vanmiddag is overkomen.[b]WE HEBBEN GEWONNEN
Om 16.00 uur gebeld met de rechtbank in Alkmaar en een alleraardigst meisje vertelde me dat er vonnis was gewezen en ze was ook zo vriendelijk om de beslissing voor te lezen. Jullie begrijpen dat ik meteen naar de rechtbank ben gereden om het vonnis op te halen want anders had ik het gewoon niet durven geloven.
Even in het kort: Wij hadden die ellendige WinstVerdriedubbelaar; hebben de looptijd van 3 jaar volgemaakt en bleven met een restschuld van 11.068 zitten, die door incassokosten was opgelopen tot € 12.207.- Mijn man had het contract getekend maar ik niet. Ik heb het contract vernietigd (met veel hulp via het forum van Radar, o.a. Sarah Etty en niet te vergeten van onze kanjer PIET KOREMANS). Pas daarna hebben we een advocaat ingeschakeld. Mr.Drs. Erik Oversier te Hoofddorp. Ik heb de laatste tijd nogal gemopperd op hem maar hij heeft het toch maar geflikt
Nu heeft de Kantonrechter beslist dat het contract rechtsgeldig is vernietigd en dat Dexia ALLES TERUG MOET BETALEN en ook voor alle kosten mag opdraaien.
Jullie begrijpen dus wel dat we vanavond een hele beste fles wijn opgedronken hebben (mijn man ligt al uitgeteld in bed). De champagne blijft nog even liggen want er bestaat natuurlijk een levensgroot gevaar dat Dexia dit niet pikt en in Hoger Beroep gaat. In dat geval komen we weer voor kosten te staan. Nou ja, we zien wel. Voorlopig zijn we heel erg blij met deze uitslag en ik hoop echt dat deze uitspraak een hart onder de riem mag steken van iedereen die nog niet weet waar ie aan toe is. Dit geeft toch weer hoop nietwaar? Ik ga morgen Het Noord Hollands Dagblad mailen of zij er aandacht aan willen schenken want er moeten nog veel mensen bereikt worden die misschien overwegen om van die Duisenberg-regeling gebruik te gaan maken. Hieruit blijkt toch wel dat het zeer de moeite loont om door te procederen. Wij hebben er heel lang op moeten wachten maar ons geduld is nu beloond.
Hartelijke groet van Piet en Ineke van Leeuwen uit Egmond a/d Hoef[/b][/b]