DSB blijft misleiden

Berichtdoor monique71 » wo 22 apr 2009 9:17

Een schrale troost maar minister Hoogevorst heeft gisteren bij P&W toegegeven dat er wel degelijk problemen zijn bij de DSB.

Als het goed is worden we vandaag wat wijzer over een oplossing.....wordt een lange dag. Gelukkig heb ik heel veel te doen........vanmiddag een verjaardag en hopen op goede berichten.
monique71

Berichtdoor Piet » wo 22 apr 2009 20:20

De Volkskrant publiceerde vandaag een artikel over DSB met de kop:
Stichting Hypotheekleed in de clinch met DSB Bank

Het conflict tussen DSB Bank en de Stichting Hypotheekleed is verscherpt. De stichting en enkele tussenpersonen beschuldigen DSB Bank ervan systematisch te hoge hypotheken te verstrekken. DSB Bank wil dat de stichting met meer voorbeelden over de brug komt. Vandaag praten de stichting en DSB over een zevental dossiers.

Het volledige artikel is hier te lezen:
http://www.platformaandelenlease.nl/nieuws/22042009.htm

Ik heb nog wel 1 kanttekening.
Het gesprek vandaag was een gesprek tussen DSB en dhr. Jelle Hendrickx (namens de betrokken advocaat) en de advocaat van een aantal mensen waarvan de dossiers zijn besproken.
De stichting Hypotheekleed was vandaag niet bij dit gesprek aanwezig zoals de Volkskrant onterecht schreef.

Groeten,
Piet
Piet

Berichtdoor Nu Blij » wo 22 apr 2009 21:33

Misschien moet iedereen nu ook naar P&W een mail sturen met de problemen die zij ondervinden. Ook is het nog zo dat velen zich nog schamen dat ze met de DSB in zee zijn gegaan. Dat de DSB maar 19 reakties van Tros Radar heeft ontvangen lijkt me stug, wij hebben er al zeker 15 ontvangen en deze het telefoonnummer van Jelle Henrickx gegeven. Wij weten niet of ze allemaal gebeld hebben maar we hopen van wel.

Nu Blij
Nu Blij

Berichtdoor monique71 » wo 22 apr 2009 21:54

Ik hoop snel wat te horen.......wachten is echt iets vreselijks. Ben er sago van......

Maar ik hou hoop
monique71

Berichtdoor erikzijl » do 23 apr 2009 0:23

Hallo,

Ik ben ook slachtoffer van DSB. Een veels te hoge hypotheek, hypothecair krediet en bijbehorende verzekeringen.

Ik probeer als sinds vorig jaar met DSB tot een voor mij aanvaardbare oplossing te komen, dat is tot dusver niet gelukt.

Naar aanleiding van de Radar uitzending over Hoge Hypotheken, heb ik besloten mijn DSB hypotheekdossier in handen te geven van Jelle Hendrickx i.c. de stichting Hypotheekleed.

Ik wil mijn ervaringen graag delen met u en lotgenoten.

Erik (gedupeerdenvandsb@gmail.com)
erikzijl

Berichtdoor monique71 » vr 24 apr 2009 10:22

Inmiddels zijn de gesprekken geweest maar gaan we er niet vanuit dat DSB enigzinds met een oplossing komt.

Ik heb gisteren nog een mail naar Ewout Irringang gemaild en ik hoop dat hij vandaag nog wat kan betekennen voor ons.

Vandaag horen we of DSB akkoord gaat.
monique71

Berichtdoor Piet » vr 24 apr 2009 13:23

Wie moeten we nu eigenlijk geloven?

DSB Bank is niet alleen goed in het verstrekken van te hoge hypotheekleningen. Ook met jokken hebben Dirk Scheringa en collega-bestuurder Hans van Goor weinig moeite.

Zo begint het artikel uit het dagblad De Pers van vandaag.
In het artikel worden korte metten gemaakt met 3 "waarheden" van Scheringa en van Goor :

1 ‘Het AFM-onderzoek is routine’
2 ‘Geen koopsompolissen’
3 ‘Geen financiële problemen’

Het volledige artikel is hier te lezen:
http://www.depers.nl/economie/302498/Wi ... loven.html

Groeten,
Piet
Piet

Berichtdoor monique71 » vr 24 apr 2009 13:43

:roll: :roll: :roll:

Geen commentaar
monique71

Berichtdoor Nu Blij » vr 24 apr 2009 20:12

Echt beroerd wordt je van deze uitvluchten. Het is onbegrijpelijk dat dit zo door kan gaan. We moeten dit probleem echt samen gaan aanpakken anders zie ik er nog van komen dat nog veel meer mensen in de problemen komen. Door mijn berichten hier, en nog een aantal acties heb ik in de afgelopen 2 weken al zeker 14/18mensen gesproken, ook vrienden. Zij schamen zich ook allemaal maar gaan nu ook tot aktie over. Binnenkort horen jullie meer wij zijn hier ook nog niet mee klaar.
Dit geldt ook voor het verhaal van Dirk bij Pauw&Wittemans dat er geen koopsompolissen zijn boven de 50 euro laat me niet lachen. Wij betaalden al zo ongeveer 816 euro per maand voor 3 van die dingen. Tevens werd er gesproken over " in de politiek gaan" moet ons land npg verder kapot, als deze man in de politiek komt dan berooft hij nederland ook nog, dan kan Nederland in de schuldsanering hoe zou iedereen dat vinden.
Ik schaam me diep dat dit zo maar wordt toegelaten in ons land, alle oplichters worden achter slot en grendel gezet behalve dit schorem.

Nu Blij
Nu Blij

Berichtdoor Riet » vr 24 apr 2009 20:49

Hoi Monique Nu Blij.
Ik heb ook het artikel in de Pers gelezen,en vind ook dat we iets moeten ondernemen.
De reacties onder dit artikel :?
Weer een aantal eigen schuld.......... figuren.
Ik was alweer aan het reageren,uitleggen,en dacht toen-Waar ben ik mee bezig :( dit is dweilen met de kraan open! Ik ben dan ook direkt gestopt.

Aantoonbaar word er gelogen door DSB,de feiten ivm misleiding liegen er niet om!
Kopstukken van banken etc hebben de hele economie om zeep geholpen,mensen raken hun werk kwijt,ons belastinggeld word ook nog eens gebruikt om de banken die ons al deze ellende bezorgen overeind te houden.
Niemand word gestraft,nee ze krijgen nog een bonus voor deze wanprestatie.
En dan DSB
hele gezinnen naar de fili....
Mensen worden geschoffeerd,uitgebuit,
Ik heb zelfs meegemaakt dat mensen op forums melden het niet meer te zien zitten,nee laat ik dit maar buiten beschouwing laten.

Zijn deze eigen schuld....figuren ziende blind?
Proberen ze nog de andere kant op te kijken als ze met de neus op de feiten worden gedrukt
Hebben ze niet in de gaten dat het ook hun treft waneer ze hun werk kwijtraken,of hoe erg hun pensioen aangetast word,hoe alle zekerheden waar hard voor gestreden is langzaam word afgepakt?
En dit alles zodat een bepaalde elite zich steeds meer kan verrijken!
Als het hun overkomt is het dan ook eigen schuld....?
Of is het dan anders?
Soms word ik er moedeloos van,maar gelukkig ook steeds weer strijdvaardig, Want ik kan niet tegen Onrecht!
Groeten Riet
Riet

Berichtdoor erikzijl » vr 24 apr 2009 21:49

Riet schreef:Hoi Monique Nu Blij.
Ik heb ook het artikel in de Pers gelezen,en vind ook dat we iets moeten ondernemen.
Ik was alweer aan het reageren,uitleggen,en dacht toen-Waar ben ik mee bezig :( dit is dweilen met de kraan open! Ik ben dan ook direkt gestopt.

Hoi Riet,

Ik heb de euvele moet gehad om als een van de eersten om het artikel van de Pers te reageren (erikz). En inderdaad weer van die negatieve reacties. Natuurlijk steek ik ook de handen ook in eigen boezem, maar de gevolgen van nu kon ik toen niet overzien. En ik zit nu wel met de gebakken peren. Ik hoop dat er toch een oplossing komt, nu mijn dossier in behandeling is bij Jelle Hendrickx en de stichting Hypotheekleed. Ik wens al mijn lotgenoten veel sterkte!

Vr. gr. Erik (gedupeerdenvandsb@gmail.com)
erikzijl

Berichtdoor erikzijl » vr 24 apr 2009 21:49

Riet schreef:Hoi Monique Nu Blij.

Hoi Riet,

Ik heb de euvele moet gehad om als een van de eersten om het artikel van de Pers te reageren (erikz). En inderdaad weer van die negatieve reacties. Natuurlijk steek ik ook de handen ook in eigen boezem, maar de gevolgen van nu kon ik toen niet overzien. En ik zit nu wel met de gebakken peren. Ik hoop dat er toch een oplossing komt, nu mijn dossier in behandeling is bij Jelle Hendrickx en de stichting Hypotheekleed. Ik wens al mijn lotgenoten veel sterkte!

Vr. gr. Erik (gedupeerdenvandsb@gmail.com)
erikzijl

Berichtdoor monique71 » vr 24 apr 2009 21:55

Het eerste voorstel van de DSB is bekend.Een voorstel van niks. IPV maandkosten vermindering komen deze mensen 400 europer maandhoger te zitten.

De rest weet nog niks

wordt vervolgd.
monique71

Berichtdoor Nu Blij » vr 24 apr 2009 22:24

Hoi Riet en de rest,

Heb aub maling aan de negatieve reakties wij weten allemaal wat we meemaken en dat dit alles niet uit de duim gezogen wordt.
Ik heb ook meer het idee dat mensen die op de forums etc. op een bepaalde manier reageren dat dit mensen van de DSB zelf zijn.
Als ze mensen zo het leven zuur kunnen maken door de mensen op deze manier van zakendoen aan zich te binden, zijn ze ook gemeen genoeg om dit soort praktijken uit te voeren.
Met ondernemen zijn we al druk bezig volgende week komt er nog een internetsite in de lucht die gaat zich alleen maar richten op de DSB en de praktijken van de DSB.
Ik heb dan niet gerageerd naar de Pers maar ik heb wel gereageerd naar Pauw en Witteman over de leugenachtige zending van afgelopen week.
De DSB is heel erg goed met de schuld naar anderen te transporteren inclusief de gedupeerden.
Wij moeten echt allemaal samen dit vasthouden om ze eronder te krijgen,, en zorgen dat we steeds meer mensen uit hun isolement halen.
Ik heb de afgelopen weken echt zoveel mails gehad van mensen die in de problemen zitten door deze criminele organisatie en ik heb ze allemaal door gestuurd er zitten ook enkele bij die durven zelfs niet te bellen dus geef ik hun nummer door voor een afspraak.
Kan je nagaan mensen sluiten zich op en durven niets meer door toedoen van De Stelende Boeven".
Bij niemand is het eigen schuld dikke....., we zijn er allemaal ingeluist.
Wij zijn van ze af maar zelfs wij gaan door ook voor anderen om de mensen zich ervan bewust te maken dat ze echt voorzichzelf moeten opkomen en dat ze niet alleen staan maar dat we met vele zijn.
Voor ons is het nu eigenlijk makkelijk om te zeggen "wij zijn ervanaf dus laat maar" maar wij gaan door.
Dit moet echt stoppen.

Nu Blij
Nu Blij

Berichtdoor erikzijl » vr 24 apr 2009 23:22

monique71 schreef:Het eerste voorstel van de DSB is bekend.Een voorstel van niks. IPV maandkosten vermindering komen deze mensen 400 europer maandhoger te zitten.

De rest weet nog niks

wordt vervolgd.

Merkwaardig..DSB heeft toch toegezegd om voor een oplossing te zorgen? :?
erikzijl

VorigeVolgende

Keer terug naar Overige aanbieders