DSB blijft misleiden

Berichtdoor Piet » za 9 mei 2009 10:45

Maandag 11 mei op SBS6 om 19.00 uur in Hart van Nederland.

Hoe een gezin met 4 jonge kinderen in de wurggreep kwam van DSB bank en hun incasso bureau Inspectrum, hun huis hebben moeten verkopen en over een paar weken op straat staat met alleen maar schulden.

Groeten,
Piet
Laatst bijgewerkt door Piet op za 9 mei 2009 11:39, in totaal 1 keer bewerkt.
Piet

Berichtdoor monique71 » za 9 mei 2009 11:01

Niet te geloven.......

Dit is echt triest
monique71

Berichtdoor erikzijl » za 9 mei 2009 11:08

Ik wil 'Mamavan4' (haar verhaal staat uitgebreid op het forum van dsbramp.nl) sterkte en succes wensen. Ik ga de uitzending zeker kijken!

Vr.gr. Erik (gedupeerdenvandsb@gmail.com)

Het verhaal op het betreffende forum is hier te lezen
erikzijl

Berichtdoor Nu Blij » za 9 mei 2009 12:03

Wij hebben veel respect voor mamavan4, dit getuigd van moed en opkomen voor je recht.
Wij wensen haar dan ook veel succes.
Nu Blij
Nu Blij

Berichtdoor monique71 » za 9 mei 2009 12:45

Ik heb haar verhaal ook gelezen. Dat DSB hier mee weg komt begrijp ik echt niet. Ik begrijp wel meer niet.

Ik ga van de week alle kamerleden maar eens uitgebreid mailen over de DSB en zijn praktijken.
monique71

Berichtdoor Riet » za 9 mei 2009 12:53

Inderdaad...ONBEGRIJPELIJK!

Maar de gedupeerden worden steeds bozer..en het worden er steeds meer.
Ik denk dat wij er aantoe zijn een keiharde vuist te maken..richting DSB.
Afgelopen met het besodemieteren en benadelen van hele gezinnen voor puur eigen gewin..en geldzucht!
Groeten Riet
Riet

Berichtdoor ElBe » za 9 mei 2009 14:07

Maar de gedupeerden worden steeds bozer..en het worden er steeds meer.
Ik denk dat wij er aantoe zijn een keiharde vuist te maken..richting DSB.
Afgelopen met het besodemieteren en benadelen van hele gezinnen voor puur eigen gewin..en geldzucht!

Indien het zo zou zijn dat het gezin, uit het artikel, binnenkort uit het huis gezet zou worden dan lijkt het me niet zo moeilijk om daar met een aantal mede gedupeerden dit gezin te ondersteunen door de dag wanneer de uitzetting plaats gaat vinden, op de plaats van de handeling aanwezig te zijn om te trachten de uitzetting te voorkomen. Als we dan ook nog zorgen dat er veel publiciteit aan deze uitzetting wordt gegeven door zoveel mogelijk pers hierover te informeren, dan lijkt het mij dat DSB zich dan nog wel even bedenkt om deze uitzetting dan ook echt uit te voeren.
Elbe
Het is beter om een kaars te ontsteken dan te klagen over de duisternis
ElBe

Berichtdoor Riet » za 9 mei 2009 14:41

Elbe.
Daar ben ik HELEMAAL voor!
Wie gaat er nog meer mee?
Riet
Riet

Berichtdoor Nu Blij » za 9 mei 2009 20:56

Beste Riet, Elbe en allemaal,

Wij weten allen niet of het nu zo is dat het huis al verkocht is of dat het gezin daadwerkelijk uit hun huis gezet gaat worden. Ik denk dat het een goed idee is hier eerst achter te komen voor dat we acties gaan uitvoeren die deze mensen kunnen schaden.
Wij moeten inderdaad een vuist maken en daar zijn we allen al druk mee bezig en hoe meer leden we krijgen hoe meer we kunnen uiteindelijk is de vuist dusdanig groot dat daar harde klappen mee uitgedeeld kunnen worden. Neem van mij aan dat er veel staat te gebeuren de komende tijd.
Maar we moeten nog meer mensen bij elkaar hebben, als we dan naar Wognum gaan dat het zwart ziet van de mensen.

Blijf ook kijken op DSBramp.nl daar komt binnenkort een inschrijvings lijst voor een samenkomst, zij willen ook proberen een aantal sprekers te krijgen voor wat uitleg en meer.

Nu Blij
Nu Blij

Berichtdoor Riet » za 9 mei 2009 21:15

Nu blij.
Natuurlijk als we helpen kunnen..niet schaden.
Ik denk ook dat het erom ging..is het nodig..Dan wie gaat ermee.
Ik zou zoiets nooit zomaar doen.
En spreker..Piet?..hij heeft hier denk ik behoorlijk ervaring mee.als hij kan natuurlijk.
Groetjes Riet
Riet

Berichtdoor Nu Blij » zo 10 mei 2009 21:36

Hier een aantal gegeven waar een Akte van Cessie aan moet voldoen!De Akte van Cessie met betrekking op Loon, is geen loonbeslag, De cessie is een onderhandse akte tussen partijen waarmee de schuldenaar bepaalde persoonlijke rechten (vorderingen op naam) overdraagt, bijvoorbeeld een (loonvordering) op zijn werkgever. Onderhands wil zeggen, dat er geen tussenkomst van een notaris vereist is. Een Akte van Cessie is bij een Looncessie alleen maar rechtsgeldig op grond van artikel 7:633 BW (recht op salaris en een getekende arbeidsovereenkomst) en van de bijzondere regelingen van artikel 33 WCK (wet consumenten krediet). Een Akte van Cessie op Loon mag niet worden toegepast bij A: de Looncessie mag niet gelijktijdig met het sluiten van de kredietovereenkomst hebben plaatsgevonden en (b) Looncessie mag alleen wanneer beslag op het loon geldig zou zijn. De werkgever is dan verplicht mee te werken aan de uitvoering van het bepaalde in de (geldige) “akte van cessie”. Indien je dus werkeloos wordt voldoet de Loon Akte van Cessie niet meer volgens het artikel 7:633BW wel een
arbeidsovereenkomst bij een toekomstige werkgever. Er zij een aantal salarisadministratie die hier geen kaas van hebben gegeten, dus het is zaak hier zelf goed op te letten! De valkuil is een WW-uitkering. let daarop want dat is geen arbeidsovereenkomst volgens artikel 7:633BW. Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen!
[url]http://www.arbeidsrechter.nl/w/bw.htm#633\[/url]
http://wetten.overheid.nl/BWBR0004815/geldigheidsdatum_10-05-2009#HoofdstukIV
Nu Blij

Berichtdoor Nu Blij » zo 10 mei 2009 23:02

Het is zover er is een bijeenkomst georganiseerd op 7 juni 2009 in Lelystad. Je kan op de site www.DSBramp.nl lezen waarom de bijeenkomst georganiseert is en je inschrijven.
Nu Blij

Berichtdoor Riet » zo 10 mei 2009 23:22

Dan kan ik jammer genoeg niet :cry:
Ik ben vanaf 5 juni 10 dagen op vakantie( fam) bezoek in Engeland.
Bootovertocht..Hotel onderweg, alles is al besteld.. en dat kan ik om deze reden ook niet annuleren.
Maar ik hoor er wel alles over achteraf denk ik :)
Riet
Riet

Berichtdoor Piet » ma 11 mei 2009 12:59

De uitzending van Hart van Nederland is verplaatst naar donderdagavond 1900 uur.

Groeten,
Piet
Piet

Berichtdoor Riet » ma 11 mei 2009 13:14

T zal ook niet??
Probeert Scheringa ook dit weer tegen te houden? :x
Als dat zo is..begint het echt een zielige vertoning te worden!
Riet
Riet

VorigeVolgende

Keer terug naar Overige aanbieders